Strict Standards: Declaration of CuserActive::testRole() should be compatible with Cuser::testRole() in /home/klient.dhosting.pl/logistics/logistics.dkonto.pl/public_html/eCemex2/prod/functions.php on line 2

Strict Standards: Declaration of Cdudt::testAdminModule() should be compatible with Cuser::testAdminModule() in /home/klient.dhosting.pl/logistics/logistics.dkonto.pl/public_html/eCemex2/prod/functions.php on line 2

Strict Standards: Declaration of Ckudt::testAdminModule() should be compatible with Cuser::testAdminModule() in /home/klient.dhosting.pl/logistics/logistics.dkonto.pl/public_html/eCemex2/prod/functions.php on line 2

Strict Standards: Declaration of Cdyrudt::testAdminModule() should be compatible with Cuser::testAdminModule() in /home/klient.dhosting.pl/logistics/logistics.dkonto.pl/public_html/eCemex2/prod/functions.php on line 2

Strict Standards: Declaration of Clogistyka::testAdminModule() should be compatible with Cuser::testAdminModule() in /home/klient.dhosting.pl/logistics/logistics.dkonto.pl/public_html/eCemex2/prod/functions.php on line 2

Strict Standards: Declaration of Ccok::testAdminModule() should be compatible with Cuser::testAdminModule() in /home/klient.dhosting.pl/logistics/logistics.dkonto.pl/public_html/eCemex2/prod/functions.php on line 2

Strict Standards: Declaration of Cspedycja::testAdminModule() should be compatible with Cuser::testAdminModule() in /home/klient.dhosting.pl/logistics/logistics.dkonto.pl/public_html/eCemex2/prod/functions.php on line 2

Strict Standards: Declaration of Ccemex::testAdminModule() should be compatible with Cuser::testAdminModule() in /home/klient.dhosting.pl/logistics/logistics.dkonto.pl/public_html/eCemex2/prod/functions.php on line 2

Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/logistics/logistics.dkonto.pl/public_html/eCemex2/prod/functions.php:2) in /home/klient.dhosting.pl/logistics/logistics.dkonto.pl/public_html/eCemex2/prod/newsShowNews.php on line 6

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/klient.dhosting.pl/logistics/logistics.dkonto.pl/public_html/eCemex2/prod/functions.php:2) in /home/klient.dhosting.pl/logistics/logistics.dkonto.pl/public_html/eCemex2/prod/newsShowNews.php on line 6
CEMEX Polska
Aby zapewnić najwyższą jakość usług wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej.
Sprawdź cel, warunki przechowywania lub dostępu do nich w Polityce Prywatności

Szanowny Kliencie,
Od dnia 25 maja 2018 roku, zaczyna obowiązywać unijne rozporządzenie, dotyczące ochrony danych osobowych - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO").

Nowe Rozporządzenie nakłada na CEMEX Polska Sp. z o.o., jako administratora Twoich danych osobowych, obowiązek dostosowania do nowych wymogów należytego przetwarzania danych osobowych poprzez aktualizację procedur i dokumentów, w tym m.in. Regulaminów oraz Polityki Prywatności.

W związku z powyższym poniżej zamieszczamy link do Polityki Prywatności.

Ochrona Danych Osobowych
Ochrona Twojej prywatności jest dla nas ważna, dlatego staramy się w możliwie najbardziej przejrzysty sposób pokazać, w jaki sposób wykorzystywane są Twoje dane. Przedstawiamy naszą zaktualizowaną Politykę Prywatności, która szczegółowo wyjaśnia:

  • w jaki sposób zbieramy Informacje o Tobie;
  • w jaki sposób wykorzystujemy Informacje, które zbieramy;
  • w jaki sposób możesz nas poinformować, jeśli wolisz ograniczyć korzystanie z tych Informacji;
  • jakie stosujemy procedury, aby chronić prywatność Twoich Informacji.

  • Nasze wartości
    CEMEX - dlaczego właśnie My i Ty? Co nas wyróżnia i dlaczego tworzymy dla Ciebie?
  • Ekosystem biznesu
    Biznes - budowanie relacji i dobre praktyki. Jak zyskać przewagę na rynku i wyrobić markę?
  • Główka pracuje
    Innowacyjne podejście i usprawnianie procesów: technologie, produkty i rozwiązania.
  • Punkt widzenia
    Plusy i minusy branży budowlanej. Sytuacja na rynku, zabezpieczenie transakcji, finanse oraz BHP.
  • Centrum Wszechświata
    Jesteś najważniejszy - Twoje sukcesy, wybory i dylematy. Opisz to, co dla Ciebie najważniejsze.
  • Trudne decyzje
    Budować…tak, ale jak? Realizacja projektów, kogo zatrudniać i czy jest możliwe eko-budowanie?
  • Szpilki na budowie
    Czy budowanie to męska domena? Co kobiety wiedzą o budowie i jak radzą sobie z fachowcami?
  • Futurystyka
    Nowe trendy i wizja przyszłości. Ciekawe rozwiązania i jak powinno być - "skarbnica pomysłów".
  • Co w trawie piszczy?
    To warto wiedzieć: aktualności, ciekawostki z życia, prasówka.
  • "Po godzinach"
    Hobby nas buduje! Relaks i zainteresowania, ciekawe zajęcia i rzeczy polecane.


Wzrost rynku betonu towarowego

Środki z drugiej unijnej perspektywy oraz postępujące zmiany w technologii budowy dróg będą kołami napędowymi wzrostu rynku betonu towarowego w Polsce. W ubiegłym roku produkcja betonu towarowego wyniosła 19.2 mln m3, w tym roku powinna wzrosnąć do poziomu ok. 20 mln m3 (+4.2%).

Jeszcze większe wzrosty konsumpcji spodziewane są w latach kolejnych, co jest bezpośrednio związane z realizacją inwestycji finansowanych ze środków unijnych w ramach tzw. drugiej perspektywy budżetowej – w roku 2017, produkcja powinna wynieść nawet 23 mln m3. Oczekiwania te znajdują potwierdzenie w dokumencie rządowym „Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023”*. Prognozowane w tym okresie inwestycje, to prawie 2228 km autostrad, dróg ekspresowych i krajowych, których łącznych koszt wyniesie ok. 93 mld zł. Największa część z tych środków wydana będzie w latach 2016, 2017 i 2018 – inwestycje w tych latach wyniosą odpowiednio 19.2 mld zł, 22.8 mld zł i 20.6 mld zł.

Dodatkowym czynnikiem wspierającym rynek betonu powinny być również oczekiwane zmiany w technologii budowy dróg. W chwili obecnej w Polsce jedynie 689 km dróg ma nawierzchnię betonową (ok. 20% całości). W porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej jest to stosunkowo niewiele: w Niemczech nawierzchnie betonowe stanowią 60% wszystkich dróg, w Czechach 65%, w Anglii i w Austrii – 50%. W roku 2020 po wybudowaniu planowanych 780 km dróg betonowych wskaźnik ten wzrośnie w naszym kraju do 26%. O wyższości dróg betonowych nad tradycyjnymi asfaltowymi przemawiają zarówno aspekty efektywności w eksploatacji, jak i kosztów budowy i utrzymania. Drogi z nawierzchnią betonową są średnio 2.5-3.5 razy trwalsze od asfaltu, w ich przypadku nie występuje zjawisko koleinowania. Przy nowoczesnych rozwiązaniach i prawidłowym wykonawstwie ich żywotność może osiągnąć nawet 40-50 lat. Ponadto, podróżowanie po drogach z nawierzchnią betonową jest bardziej bezpieczne, na co wpływa przede wszystkim ich jasność i dobra widoczność nawet w złych warunkach atmosferycznych. Ten ostatni ostatni aspekt wpływa również na niższe koszty oświetlenia. Wszystkie te czynniki powinny spowodować, że w miarę upływu czasu i postępu realizowanych w tej technologii inwestycji, zainteresowanie inwestorów oraz wykonawców budową dróg o nawierzchniach betonowych będzie sukcesywnie rosło.

Tak pozytywne perspektywy, w zakresie zapotrzebowania na beton towarowy, w sposób naturalny powinny przełożyć się na wzrost cen rynkowych, jak możemy przeczytać w artykule pt. "Od 2016 roku wzrosną ceny materiałów budowlanych"**. Jak czytamy w publikacji, część przedstawicieli branży spodziewa się w tym roku wzrostu cen, niewiadomą pozostaje jedynie ich skala.

Źródło:
*„Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023” strona www.mir.gov.pl
**"Od 2016 roku wzrosną ceny materiałów budowlanych" autor Edyta Wsół serwis: rynekInfrastruktury.pl
Wyślij do znajomego
Komentuj na forum
Brak komentarzy na forum

Oceń artykuł:

data publikacji: 29.05.2015

autor: Jacek Talarowski
Starszy Specjalista ds. Strategii Cenowej w CEMEX Polska







Zapisz się na Biuletyn: